Bodrum’dan Dönüş Yolculuğu

Sabah güzel bir kahvaltının ardından yola koyulduk, ardımızda gözleri nemlenen dedemizi bırakarak. Sonrasında ise…

Gelirken geldiğimiz yoldan değil de, bu sefer çöp şiş yiyelim isteği ile Çine-Aydın üzerinden gelelim dedik. Geldik te.

Süper çöp şiş.

Bebekken daha dişleri  yokken çöpşişi kemiren ve ağzından alınca ağlayan Çınar, herşeye hayır mantığı gereği gene çöpşişe bakmadı bile. Manzara yukarıdaki gibi.

Yola devam. 4 saat sonra gece Afyon’a vardık. Önce yemek sonra otel.

Çınar otelleri çok sever. İçeri girer girmez yatakların üstünde hoplamaya başladı. Sonra televizyon, meyve suyu ve çikolata keyfi çaktı. (Çattı yerine çaktı diyor.). Otel mutlusu…

Ve ertesi gün.

Kaldığımız otel ilginç bir seçim oldu. Yolda değil tam şehrin göbeğinde. Bu şehri görmek için güzel fırsat oldu. Bir çok tarihi yapı var. Ayrıca yeni bir şehir tanımakta güzel oluyor.

Ben çocukken, Afyon’un dışından geçen yol henüz yapılmamıştı. O yüzden şehrin merkezine girip yola oradan devam etmek gerekirdi. Yıllar oldu o yol yapıldıktan sonra şehre girmemiştim.

Otelin terasından kale görünüyor.

Aşağıda ise eski bir taş yapı görünüyor. Camların büyüklüğü, camların altındaki çiniler ile ilginç bir yapı.

Bu taş yapının önünde de yukarıdaki gibi bir çalışma var, imza “Mürşit”

Cumhuriyet meydanı. Burada Kriprel’in heykeli var.

Kişisel olarak bu tip heykelleri yani birinin üstte birinin altta çiğnenmiş figür olarak şekillendirilmiş olanları çok insani bulmuyorum. Atatürk’ün de görse bu tip bir heykeli tasvip etmeyeceğini düşünüyorum zira o gayet insan bir insandı.

Hükümet konagı. Eski bir taş yapı ama gördüğüm pek çok taş yapıya göre daha doğru düzgün duruyor. Mesela, böyle bir binanın dış yüzeyinde salak sapalak klimlar yok.

Biraz daha arka sokaklara gidince yukarıdaki gibi bir manzara ile karşılaşılıyor. Sıradan bir sokak birşey yok ama ona bakan olayı farklılaştırılıyor. Bu fark fazla büyükşehirden böyle daha küçük bir büyükşehire gelince gelen bir rahatlık hissinden kaynaklandığını düşünüyorum.