Bitez de Bir Yer

Dün geldik buraya. Arkadaşımızın evine. Burası Bitez’de bir yer. Denize yakın bir mahalle değil. Konacık’a daha yakın. O yüzden fazla bozulmamış ve hala köy durumunu koruyan bir mahalle. Ama çok keyifli bir yer.

Yazlığımız biraz büyük bir yer. Kahvaltı masamız da büyük bu yüzden. Kimse kimsenin burnunda değil kahvaltı ederken. Ama ben büyük masaları sevdiğim gibi küçük masaları da severim. Şöyle güzel bir örtü, üzerinde domates peynir, bal, reçel ve güzel bir çay ama en önemlisi az sayıda ve sevdiğin bir kişiyle o masada oturup keyifli bir kahvaltı yapmak. Belki de böyle masalara hep sevdiğim insanların evinde rastladığım için bu tür masaları sevmişimdir, kim bilir.
Güzel, keyifli bir kahvaltı sonrası bu mahallede dolaşmaya çıktım. Etrafı anlamak istedim. Böyle ilginç yerlere her zaman rastlamak mümkün olmuyor zira. 

Sıradan ve Bodrum’un her yerinde rastlanabilecek türden sokakların içinde yürüdüm. Bir arabanın zor geçeceği bu sokaklarda yanımdan geçen arabalar, motosikletler derken çok da sıradışı bir şeye rastlamadım. 

Sıradışı rastladığım tek şey kadınlar kıraathanesi oldu.

Yukarıdaki resimde gördüğünüz yer. Ama boş. Kadınlar pek gelmiyor. Ben de köyün ortasındaki bir kahveye oturdum. Sıradan bir köy kahvesi.

İnsanları da sıradan köy insanları. İçeri giren Selamın Aleyküm ile giriyor. Ben de Aleyküm Selam diyorum. Hiç tanımadığım adamlar elimi sıkıp iyi bayramlar diyor. 

Bu gün bayram. Çocuklar burada hala bayram harçlığı toplamak için kapıları çalıyorlar. Bir baktık ki ikram edecek bir şey yok. Bari çıkıp bir şeker meker alayım dedim. Bir bakkala girdim. Bakkal bir kadın. Adı Feraye. Ne kadar egece. Güler yüzlü. İçeri girene sarılıp herkesin bayramını kutluyor. Ne kadar insanca. 

Param yokmuş cebimde. Kartla da alamadım. Ne yapayım, başladım bir atm aramaya. Buldum. Sonra bir başka markete girdim. Orada da ege şiveli, gayet doğal bir kız güler yüzle bayramımı kutladı. Alış verişimi yapıp çıktım. Bütün bunlar Ankara’da görmediğim şeyler. Gayet doğal, gayet insancıl. Böyle bir yerde olmak mutluluk verici, güven verici. İşte bu yüzden buralar çok yaşanılası. O yüzden herkes emekli olunca egeye yerleşme hayalleri kuruyor. İnsanlar insan gibi.

Sokaklarda normal yurdum insanı ve pareosunu giymiş denize giden kızlar yan yana yürüyor. Kimse kimseye gözünü dikip bakıp rahatsız etmiyor. Çünkü insanlar bu duruma çok alışık. 

1 Eylül 2017, Bodrum, Bitez

