Bodrum Depremleri 

Sallanıp duruyoruz gari. Doğrudur. Ne yapalım. Birşey yapılamaz ki. Deprem işte. Neyseki biz gelmeden önce oldu 6.5 lik deprem. Can kaybı yok, yıkılan eden yok. İyi. İyi ama hala sallanıyoruz. 

Annem her depremden sonra arıyor. Canım annem. Medyada yazılanı çizileni okuyor ve endişeleniyor haklı olarak. Ben de kendisine endişelenecek birşey olmadığını söylüyorum. 

Korkudan korkmaktır endişe. En doğal insan duygusu. Ben de korkmaktan korkuyorum aslında, depremden değil. 

Buraya geldiğimden beri olan 5 deprem karşısında kalp atışlarım bile hızlanmadı. Oturduğum yerden bile kalkmadım. 

İyi bir sınav veriyorum aslında. 1999 depdeminden beri bu konuda normal olmadığımdan endişe ederdim. En küçük bir sallantıda yerimden fırlayan ben ve kalbim artık böyle tepki vermiyoruz. Bunun başlıca sebebi de depremin türü.

Burada olan deprem sağa sola sallamıyor. Düşey atılımlı. Büyük bir gürültü oluyor ama fazla sallantı olmuyor. Gürültü bir süre sonra da bitiyor. O yüzden sıkıntı yok. 

Evli değilken, yıllar önce buraya tek başıma gelmiştim. Günlerce güzel güzel yaşadıktan sonra Gökova başlamıştı gene sallanmaya. Uykumdan uyanmış birkaç hamlede kendimi bahçeye atmıştım. Çok korkmuştum. Birkaç gün eve girememiş, önce arabada sonrada balkonda yatmıştım. Komşular beni sakinleştirmişti. Yalnızlık ve korku duygusunu o günlerde dibine kadar yaşamıştım. Ama o deprem 5 den fazlaydı.

Bu 6.5 lik depremde de babam buradaydı. Yalnızdı. Ne yaşadığını bu yüzden biliyorum. 

Deprem uzmanları ne diyor diye şöyle bir arandım internette. Ses yok. 6.5 lik depremin ardından bol bol laf var ama yeni depremlere ilişkin tık yok. Belirlemeler şöyle :

6.5 lik depremden daha büyük bir deprem olmaz, enerji boşaldı. Tamam ama Kos ile Bodrum arası boşaldı. Rasathane verileri deprem hareketliliğinin doğuya yani Çökertme tarafına kaydığını gösteriyor. Oradaki faylar ne üretir. Bu konuda tık yok. Hadi hayırlısı. 

Hayat da gayet normal burada. 

9 Agustos 2017, Bodrum

