Kerasus: Güzel Bir Kafe

Bu gün Çınar’ın diş randevusu günüydü. Biz de sabah toplanıp çıktık. İstikamet Hacettepe Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi. 

Doktorumuz Çınar’ın dişleriyle ilgili gerekli işlemi yaptı ve bizi bıraktı. Kapıdan çıkınca (restore edildiğini hep unuttuğum) Hamamönü ile karşılaştım. “Hadi Çınar, gidelim de şurada biraz oturalım” dedim ve gittik.

Hamamönü güzel restore edilmiş tamam ama oradaki cafe işletmecilerinin çoğu işten anlamıyor. Güzel ve lezzetli bir yere hiç rastlamadım. O yüzden her gidişimde başka yerlere oturup deniyorum.

Bu gün yine öylesine bir yere oturduk. Yüksek beklentim yoktu ama iki kız güler yüzle ve uygarca hizmete başlayınca hemen bir fark hissettim. Sonrasında da yan masalara gelen yemekler, içecekleri ve sunumları görünce hoşuma gitti. 

Biz basit bir tost istedik ama iyi bir sunumla, güzel tahta bir tabakta geldi.

Sadece o kadar da değildi. Domates lezzetli, tostun yanında gelen patates kızarması taze yağda yapılmış çıtır çıtırdı. Tost ise basit bir ekmekle yapılmış olmasına rağmen kaşar kalitesi ve ekmeğin üstüne sürülen tereyağı sayesinde çok lezzetliydi. 

Uzun lafın kısası Hamamönünde iyi yemek yspan bir yeri keşfettim, tavsiye de edetim. 

Bu arada bilgi olsun (ne kadar doğrudur bilemiyorum ama) :

​Giresun sözcüğü kerasus kelimesinin değişimiyle oluşmuştur.aynı zamanda latince ceressos yani kiraz demektir.fakat eksik bilinen bu kelimenin orijinili giresunun coğrafi formatından gelir.giresun eski bir yarımadadır ama daha çok denize uzanan bir boynuza benzer .kerasus sözcüğü eski helen dilinde boynuz demektir.2. yy da kirazı burada keşfeden romalılar şehrin ismini meyvenin ismine vermişlerdir. ekşi sözlükten…

3 Agustos 2017, Ankara

