ArtBasel’den Cooking The World

İnteraktivitenin gözünü seveyim. Sergiye gitmeden sergi görmek iyi oluyor bu sayede. Bu  gün internette amaçsızca dolaşıyordum. Facebookta artbasel sergisi ile ilgili ilginç bir paylaşım gördüm ve takıldım peşine. Makalede artbaselden seçilmiş birkaç iş ve yorumları vardı. Sonrasında da instagramda artbasel diye tıklayınca bazı çalışmaları da görme fırsatım oldu. Paylaşayım dedim.

Art Basel her yıl, bilen bilir, …… da açılan bir sanat fuarı. Önemli sanatsal aktivitelerden birisi. Hiç gitme ve çalışmaları yerinde görme şansım olmadı maalesef.

Fuar pekçok ülkeden pek çok galeriye ve sanatçıya ev sahipliği yapıyor. Bu sanatçılardan bir tanesi de Subodh Gupta, fuardaki çalışması da “Cooking the Word” yani “Dünyayı pişirmek” ismini taşıyor. İlginç bir yaklaşımı var.

Untitled picture

Gupta, yerleştirmesini ilginç ve beklenmedik bir malzeme ile ortaya koymuş; aliminyumdan yapılmış her şekil ve tarzdaki pişirme araçlarını bir araya toplamış, bunlardan bir ev şekli elde etmiş. İlginç görünüyor ama daha ilginci bu kap kacaktan oluşmuş ev biçimi içinde bir de mutfak yerleştirilmiş ve yemek pişirilip servis de yapılıyor.

Screenshot_SmartSelect_2017-06-15-14-32-07

Untitled picture1

İlginç bir yaklaşım aslında. Bu tür gündelik aktivitelerin sanat bağlamı içinde sunulması her ne kadar bende soru işaretleri yaratsa da gene de ilginç bulduğumu söylemeliyim.

